Páteční OT: Pomoc s výběrem nové matrace

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Pátek Duben 30 15:18:25 CEST 2010

Taky si přihodím do mlýna... i když možná ještě víc OT, než byste čekali ;)
Taky mám problémy se zádama a ani nevim proč, přemýšleli jsme o vodní
posteli. Abych to tak shrnul, po čtyřech letech...

výhody:
- neoleží se .. voda je prostě pořád stejná
- hezky topí .. což je ale nevýhoda v činžáku či paneláku (náklady za
přitopení bytu vám nikdo nedá), v zimě zaleháte do teplýho, v létě do
vlažnýho
- jak si lehnete, tak se proberete ... já sám spím jak zabitej

nevýhody:
- je třeba dávat pozor na ostré předměty (matrace jsou ve foliové vaně,
takže vylití se bát netřeba, ale oprava přece jen něco stojí)
- pokud máte fakt lehký spaní a hážete sebou, druhá polovička bude blbě
kecat (pokud není zvyklá spát na raftu) .. dělená matrace je samozřejmostí
- menší skutečná velikost "vodní" části kvůli molitanové vaně
- hodně špatný stěhování (naštěstí jsem ještě nepotřeboval) - je třeba
vycucnout matrace (a ani to nejde "dosucha")
- pomalá tepelná regulace (hlavně směrem dolů)
- relativně "vyšší" cena, nicméně ve srovnání s některými "exkluzivními"
klasickými matracemi je to pořád ještě levná sranda
- údržba:
    - občas odvzdušnit (prakticky každý převlíkání)
    - jednou ročně přilít nějakej sajrajt do vody
    - občas otřít mezi matracemi a kolem okrajů (chytá se tam moře
prachu a spolu se vzdušnou vlhkostí vytváří jakési bahno)

náklady:
- postel nás stála tuším nějak 27K (musel bych najít doklady), 180x200,
s jedním topením
- topení má 1KW a jede denně zhruba hodku přes zimu, půl hodky v létě
(záleží podle chuti)

co bych změnil:
- rozhodně nešetřil a vzal rovnou dvě topení (nezávisle pro ležící) ..
kolikrát si nemocnej či promrzlejší rád přitopí a ten druhej je pak jak
v pekle
- větší rozměr (klidně 220x180 nebo rovnou 220x200) - okrajový molitan
tu světlou velikost zmenší zhruba o 15x15 cm a na nich se leží dost .. divně

Abych to shrnul, je to přesně jak tu padlo - každej má jiný chutě. Já
osobně jsem si zvykl a neměnil bych. Záda nebolí, resp. nehorší se,
přestože před koupí jsem začínal být zralej na invaliďák. Průser jsou
služebky - na hotelu se už fakt pořádně nevyspím. Každopádně nakupovat
naslepo rozhodně nedoporučuju, pokud o tom uvažujete, najděte si nějakou
prodejnu a sežeňte referenci... třeba v Opočnu (u HK) je vedle prodejny
referenčně vybavenej hotel (200 za noc (teda aspoň tehdy)), takže můžete
otestovat a hned nakoupit. Případné dotazy rád zodpovím. ;)

T.V.