Pocitadlo motohodin

Lukáš Grepl L.Grepl na sh.cvut.cz
Čtvrtek Duben 22 17:22:15 CEST 2010


> Chápu logiku všech Vámi citovaných definic ale domnívám se, že slouží
> pouze a jenom pro teoretické účely. Nebo se zeptám jinak - kromě
> monitorování chodu motoru dvoustavově, znáte nějaké zařízení které by
> integrovalo otáčky (kromě tachometru - o tom řeč není) ? Ve

No právě v těch zmiňovaných bagrech. Je tam "něco jako tachometr", ale 
měří to motohodiny, odvozené právě od integrovaných otáček. Technicky to 
není nic jiného, než počítadlo otáček hřídele motoru. Od toho se dále 
odvozuje dlouhodobé provozní zatížení stroje, servisní intervaly apod. 
Ty jmenovité otáčky, ke kterým je Mh v daném stroji vztažena, jsou 
napsány jako konstanta přímo na tom budíku. Viz např. 
http://img198.imageshack.us/img198/8799/53608428.jpg

> vysokozdvižných vozících se spalovacími motory se počítá motohodina
> od výstupu alternátoru D+ a jmenovité otáčky nemáme definovány, jsou
> pouze otáčky volnoběžné (950 rpm) a maximální (2100 rpm). Motor mezi
> nima poletuje podle toho jak mu velí řídící elektronika a nikde není
> žádný prvek, který by upravoval stav počitadla podle toho jak motor
> běží. Podle takto "nepředpisově" počítaných motohodin se řídí
> servisní intervaly i záruka stroje. A to se jedná o špičkové zařízení
> (např. motor VW BXT 1,9 s řídící elektronikou BOSCH) komunikující
> přes CANBusovou sběrnici se zbytkem vozíku, takže výpočetní kapacita
> na to určitě je. Ale holt se to nedělá.

Přístup k problematice se asi liší v různých oblastech. Odpovídal jsem 
na otázku, jaký význam má jednotka "Mh - motohodina" a řekl bych že ten 
význam je jediný a to ten mnou uvedený. Pro váš případ je odpovídající 
jednotka "h - hodina", protože nejde o nic jiného, než o dobu běhu 
motoru. Jádrem nedorozumění mezi námi je zdá se to, že tomu z konvence 
vašeho oboru říkáte motohodina.

Lukáš Grepl


More information about the Hw-list mailing list