OT: SMTP server na blacklistu

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Duben 20 21:50:54 CEST 2010

Ten zasadni duvod je ten, ze IPv4 adresy budou za necele dva roky fuc a pak si o vecech jako zrizeni vlastni verejne IPv4 adresy (viz dotaz ze ktereho tato debata vzesla) budete moci nechat jen zdat.

Bohuzel prechod mezi IPv4 a IPv6 vyzaduje fazi soubehu (vetsina veci v siti pojede v dual stacku), ve ktere budou jeste stale narustat pozadavky na 4kove adresy (neni to bohuzel tak, ze o kolik vice bude IPv6kovych o tolik mene bude 4kovych). Problem je, ze v teto fazi jsou nemyslitelne translatory mezi IPv4 a 6. Ty prijdou na radu az teprve v dobe, kdy cely svet pojede rutinne na 6ce a bude existovat jen par malych "historickych" ostruvku s dozivajici 4kou.

A ten realny duvod pro bezneho smrtelnika? Zadne "NATove" problemy, ktere ma dnes rada soucasnych protokolu nad 4kou, vyrazne usnadneny a bezpecnejsi secure provoz (security se bude delat primo ve vrstve IPv6 a nikoliv vruznych "nabastlenych pseudovrstvach" nahore), mobilita (Vas notebook bude doma v pracovni siti a at s nim vyjedete kamkoliv a tam se pripojite, bude se citit stale jako v domovske siti a domovska sit nepozna, ze jeste v hotelu na druhem konci sveta) a mohl bych pokracovat dalsimi skvelymi ficurami.

Jenze penize jsou az na prvnim miste, a stejne tak jako kratkozraci politici nehodlaji investovat napriklad do vzdelanosti, protoze za doby jejich mandatu to nikdo nepozna, tak podobne kratkozraci businesmani nejsou ochotni investovat do prechodu na technologii, kterou dnes nepotrebuji (pripomina mi to trochu nektere nase maturanty a jejich zvolani: "proc bych se ucil, vzdyt je teprve duben").

Jakub Serych