Re: I když není ten pátek opět Strašecí

Pátek Duben 16 10:09:22 CEST 2010

Cože??? Na Žižkov? Vzhledem k rozměrům bych předpokládal rezonanci někde na
středních vlnách a ne v pásmu TV. A tam snad v blízkém okolí takový vysílač
není. Takže nejspíš nešlo o ohřev mostu, ale jestli někomu pod mostem
nevadilo že někde je moc nebo málo signálu. Co jsem slyšel, v Č. Brodu,
dokud ten vysílač měl 1,5 MW, si lidi topili ve skleníkách vhodně
natvarovanou a přizeměnou nosnou konstrukcí - než jim na to přišli. Taky tam
prý spadnul panel z jeřábu, při určité délce se lano rozžhavilo a ztratilo
pevnost.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jiri Nemecek" <jirry na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, April 16, 2010 9:11 AM
Subject: Re: I když není ten pátek opět Strašecí

Ano, tohle je celkem běžné u liniových staveb z kovu. Na delším úseku
svodidel můžou vzniknout docela slušné rozdíly potenciálů a zem je
poměrně tvrdý zdroj.

Třeba na dráze se návěstidla a podobné kovové prvky zemní přes průrazky,
které dovolí určité kolísání zemního potenciálu, ale při poruše se
prorazí a tvrdě zkratují k zemi.

S Nuselským mostem byl navíc problém v tom, že svojí délkou byl naladěn
na nějaký vysílač, myslím že na Žižkov.

JN