Re: Záhada (vyřešená) okolo DS18B20

Pavel hw@itherm.cz
Čtvrtek Duben 1 08:16:25 CEST 2010

Co myslite zapornym impulsem, stazenim do 0 pro reset?
ten puls ma definovanou minimalni delku 480us, s tim ze by byl potreba delsi
jsem se nesetkal.

Kdy vam to ale zlobi? hned po zapnuti, nebo az kdyz date merit teplotu a pak
chcete vycist jeji hodnotu?
pokud az po poslani 44h, tak bych to odhadoval ze date cidlu malo casu na
zmereni teploty. Zkuste po poslani 44h pockat alespon 1s. (datasheet rika
minimalne 750ms)

Dalsi veci je ze bych zmensil pull up odpor, klidne na 3k3.

Pavel

----- Original Message -----
From: "LM317" <lm317@centrum.cz>
To: "'HW Konference'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, March 31, 2010 11:55 PM
Subject: Záhada (vyřešená) okolo DS18B20

Dnes jsem si prvně hrál s teplotním čidlem Dallas DS18B20 spolu s
mikrokontrolerem. Když už jsem měl všechen software hotový, objevila se mi
zajímavá záhada. Čidlo krásně měřilo jak mělo, ale jen do +37C. Při
překročení této teploty nešlo zinicializovat. Zkusil jsem ještě druhý kus a
ten nešel pro změnu zinicializovat ani při pokojové teplotě. Vrátil jsem se
tedy k prvnímu kusu, zkoušel kde co - teplotní alarmy, měnit rozlišení, ale
nic nepomáhalo.

Nakonec jsem objevil parametr, který neodpovídá datasheetu: Podle něho má
mít úvodní záporný inicializační impuls délku minimálně 480us, já měl v
programu původně 640us, ale ani to jednomu čidlu nestačilo vůbec a druhému
od teploty +37C také ne. Prodloužením tohoto impulsu na 900us fungují obě
čidla normálně.

Setkal se tu někdo také s nečím podobným? Je to normální, aby tento tak
zásadní parametr tak hrubě neodpovídal datasheetu?

Petr