UPS a motor

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Září 22 20:17:26 CEST 2009

Ta brana ide dost tazko, to je fakt, a ma to viacero pricin. Ona ma aj ine nectnosti, to vsak sem nepatri. Proste ked si vsetko clovek nerobi sam, alebo na to nestriehne v kazdom kroku, tak mu to dod*bu.

Na druhej strane zase az tak tazko ta brana nejde, ked sa rozbehne: cely problem je v tom, ze je tazka, takze rukou ju musi clovek pomerne silne potlacit aby sa rozbehla.

Schvalne som vybehol von odpojit treciu spojku, takze motor tocil naprazdno (tocil len prevodovkou, asi snekovou, lebo motor ma zvislu os a pastorok je vodorovne). Hmmmm.... presne tych istych asi 520W.

Je mozne ze ten lidlovsky wattmeter meria uplne hausnumera? Najviac ma matie to, ze pri pusteni to pise "power factor = 1.00" - inak ked motor stoji tak su tam zavesene dva adaptery a ta UPSka a vtedy pise "power factor = 0.83"...

Ako pisem, pri tom motore je pomerne hovadsky kondik - pripisoval som to posuvacu fazy pre asynchron, je mozne ze to maju tak dobre ze celkovy power factor vyjde 1???

wek