Vzduchova mezera SMPS flyback transformatoru

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Září 17 13:41:31 CEST 2009

On Thu, 17 Sep 2009, Marek Sembol wrote:

> Zdravim,
> pro flyback SMPS zdroj potrebuji trafo se vzduchovou mezerou. Bohuzel
> v mne dostupnych shopech jsem nenasel moznost koupit odpovidajici
> jadro a tak se ptam (pro jadra EE ci ETD):
> -mohu rozdelit mezeru mezi stredovy sloupek a obe bocni casti? (resp.
> jake to bude mit dusledky)

Bude to kolem tech bocnich mezer svitit ven, takze by v blizkosti trafa
nemely byt veci ktere to ovlivni.

> -pokud to tak resite, cim vynucujete tu mezeru? Papir? Nejaka folie?

Nejaky zelezoprachovy toroid by nevyhovel ? Ten ma tu mezeru zabudovanou
primo v materialu. Akorat se to blbe mota oproti EE/ETD .