Jak vyrobit útlumák 100dB/50ohm 500MHz

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Čtvrtek Září 17 09:46:33 CEST 2009

Pro měření přijímače bych potřeboval zatlumit gener. o cca 100-120 dB.
Vyrobil jsem mezi dva SMA konektory útlumák z SMD odporů jako T -článek.
Bohužel má místo vypočítaných 100dB na 435MHz "pouze"  93dB.
Problém je evidentně s kapacitní vazbou mezi vstupem a výstupem, protože
na 20 MHz je útlum opravdu oněch 100dB. Tento útlum potvrdilo i DC
měření, ovšem
se vzrůstajícím kmitočtem  útlum klesá např na 300MHz je 96 dB.
Stejně se chová ( hůř) i pí článek, zkoušel jsem i kombinaci obou , nebo
útlumák rozdělit na dva
T-články za sebou a výsledek je +- stejný, stále mám útlum frekvenčně
závislý.
Chyba v měření není - otestováno s továrním regulovatelným  attenuátorem
, který je rovný
 až do 2GHz .....a na 4GHz je naopak útlum menší o cca 2-3 dB.
Co s tím? Jak to udělat, aby to nebylo frekvenčně závislé? Není někde
nějaký návod
jak takový útlumák vyrobit?