Re: OT: Keramické nože

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pondělí Říjen 26 20:38:56 CET 2009

Na zkoušku jsem dva koupil, jeden už spadl na zem, takže máme jeden.
Opravdu se moc netupí a je ostřejší než jak umí většina lidí nabrousit
ocelový nůž. Ale rozhodně to není univerzální kuchyňský nůž - pokud
bych potřeboval nůž výhradně na krájení zeleniny na polyethylenovém
prkénku tak asi vydrží celý život, ale pro běžnou kuchyňskou službu mi
připadají lepší ocelové. Navíc ten můj z http://www.keramickynuz.cz/
má tak mizernou střenku, že začala být po půl roce odporně lepkavá,
takže se teď už opravdu vůbec netupí :-)

Být výrobcem nožů tak jdu do nějaké nástrojovky zpracované práškovou
metalurgií z nějakým povlakem, třeba klidně i ZOX. Ale to bych asi
zkrachoval protože takové kudly by byly dost drahé, zatímco lidem
stačí mizerné, hlavně když je to levné.

Aleš Procháska