OT: Paragliding BYLO: Casopis Robot Revue

Ivan Kiss Ivan.Kiss@Novohrad.sk
Pondělí Říjen 19 14:46:14 CEST 2009

R> Nebo maji dedkove vetsi pud sebezachovy.
Určite to nie je tým. :-)

R> Nevim kdo to tu psal, ze rogalo je to same co padak (ze hrozi ty same
R> moznosti) - zatim nevim o tom, ze by nekomu zmizelo na rogalu kus nosne
R> plochy. Na padaku se to stalo uz x lidem v mem okoli a nejake nadseni
R> nepanovalo.

R> Nebudu to nikomu rozmlouvat a ani nikoho presvedcovat co je a neni
R> lepsi. Letani se mi libi, jsem modelar, ale po tom co se posledni dobou
R> deje, vcetne uhoreleho znameho (zena a dve male deti), jsem zrusil i
R> objednane vyhlidkove lety pro meho syna. Nejsem prehnane opatrny, ale
> [...]

Lietanie nestačí mať rád. Lietaniu treba rozumieť, aby bolo bezpečné.
A nejde len o teoretické vedomosti, ale aj o letovú prax. A tiež platí: "jaký si
to uděláš, takový to máš"
Samozrejme  na nulu nebezpečenstvo neeliminujete nikdy, ale je to podobné i pri
"bežných" špotroch: fotbal, hokej, MTB, lyže...

Nechcem tu riešiť detaily neštandardných letových režimov padákových klzákov a
rogál, preto píšem len všeobecne. Paraglidingu venujem temer celý voľný čas už
dvanástu sezónu, podieľam sa na výchove nových pilotov, takže trochu prehľad mám. :-)
Proste dá sa lietať bezpečne. Receptom na to je:
Začať v dobrej škole a potom sa riadiť tým, čo som sa naučil a nič nepodceňovať.
Narodili sme sa na zemi, správaniu vo vzduchu sa musíme naučiť.
Odmenou budú neskutočne krásne zážitky. Paragliding je prekrásna súhra človeka a prírody.
(pozor, nepliesť s adrenalínom, ktorý je s obľubou prezentovaný v médiách)

Ale asi by sme mali ukončiť túto OT tému, lebo nás admin vyhodí, len sa tak za
nami zapráši. :-)))
IK