OT: Paragliding BYLO: Casopis Robot Revue

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Říjen 19 13:36:36 CEST 2009

Nechtel jsem do toho vstupovat na hw, ale zkusim to popsat technicky:
Letani na padaku je bezpecne, ale za chyby se nekdy draze plati. Obecne v letectvi plati limitni pravidla (pocasi, zatizeni, udrzba...), ktere se musi dodrzovat. Po jejich prekroceni dochazi k nehodam. 90% nehod v celem spektru letajicich stroju je z totalni blbosti.
Kazdy obor letectvi ma svoje problemy. Padak je sice jen kus hadry, ale skryva se za nim 20 roku vyvoje. V silnych turbulencich vam nepomuze nic, ani pevne kridlo. Je to jen o zkusenostech a taky trochu o stesti. Padak je na tom mozna trochu hure. Ale ma jednu vyhodu, v pripade nehody mate vesti sanci na preziti - nezabiji Vas trosky letadla. Take pad do lesa je vetsinou bez zraneni a skod. Navic se leta se zaloznim padakem, kteremu staci na otevreni 20-40m padu.
Spousta sportu je oproti letani mnohem nebeznejsich, treba horske kolo. Duvod je prosty. Ve vzduchu mate vetsinou vice casu na reakci - tereni prekazky a zmeny pocasi se projevuji minuty dopredu. Na kole vyjedete ze zatacky a je tam strom pres cestu (vcera tam nebyl...). Velmi blizsko pro jakoukoliv reakci.

Michal

  ----- Original Message -----
  From: RV
  To: HW-news
  Sent: Monday, October 19, 2009 11:13 AM
  Subject: Re: OT: Paragliding BYLO: Casopis Robot Revue

  Nebo maji dedkove vetsi pud sebezachovy.

  Nevim kdo to tu psal, ze rogalo je to same co padak (ze hrozi ty same
  moznosti) - zatim nevim o tom, ze by nekomu zmizelo na rogalu kus nosne
  plochy. Na padaku se to stalo uz x lidem v mem okoli a nejake nadseni
  nepanovalo.

  Nebudu to nikomu rozmlouvat a ani nikoho presvedcovat co je a neni
  lepsi. Letani se mi libi, jsem modelar, ale po tom co se posledni dobou
  deje, vcetne uhoreleho znameho (zena a dve male deti), jsem zrusil i
  objednane vyhlidkove lety pro meho syna. Nejsem prehnane opatrny, ale
  vsechno ma sve hranice.

  Radek Vicek