Re: Detekce hluku/vibrací soustrojí [Was: Re: MMA7660FC jako vibracni senzor?]

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Říjen 9 12:32:49 CEST 2009

2009/10/9 DeeJay <deejay@email.cz>:
> Jojo videl jsem hlukomer ktery zkonstruovali nekdy v 90tych letech
> "merickari" ve fabrice na monitorovani stavu kuloveho mlyna (obrovský valec
> , nasypala se tam surovina a ocelove koule) podle zvuku to dokazalo poznat
> jestli je pomleto atd...
> Snimacem byl reproduktor napojeny k plosnaku (OZ, tranzistory - zadne MCU )
> bohuzel se nedochoval a ani zadna dokumentace. Mozna to merilo jen intenzitu
> hluku a nerozpoznavalo to povahu...

No to by klidně šlo přes nějakej pásmovej filtr. Frekvenční spektrum
zvuku je jiný když narazí ocelová koule na kámen a jiný když narazí ta
koule na písek. Nejspíš to bylo takhle primitivní.

P.K.