RE: Detekce hluku/vibrací soustrojí [Was: Re: MMA7660FC jako vibracni senzor?]

DeeJay deejay@email.cz
Pátek Říjen 9 12:05:51 CEST 2009

Jojo videl jsem hlukomer ktery zkonstruovali nekdy v 90tych letech
"merickari" ve fabrice na monitorovani stavu kuloveho mlyna (obrovský valec
, nasypala se tam surovina a ocelove koule) podle zvuku to dokazalo poznat
jestli je pomleto atd...
Snimacem byl reproduktor napojeny k plosnaku (OZ, tranzistory - zadne MCU )
bohuzel se nedochoval a ani zadna dokumentace. Mozna to merilo jen intenzitu
hluku a nerozpoznavalo to povahu...

DJ

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Thursday, October 08, 2009 10:08 PM
To: HW-news
Subject: OT: Detekce hluku/vibrací soustrojí [Was: Re: MMA7660FC jako
vibracni senzor?]

Zdravím,
  tohle téma mne zaujalo, rovněž se chci zeptat na něco podobného:
  Jako dlouhodobý projekt s velmi nízkou prioritou stavím elektrocentrálu
s naftovým motorem (už tu na to pár threadů bylo...) a chci ji udělat co
možná
plně automatickou a bezobslužnou. To ovšem znamená, ze musí být schopna
detekovat maximum možných závad soustrojí a v případě potřeby rychle
reagovat.
Jako jeden ze sensorů právě plánuji nějaký "hlukoměr" či "vibroměr", který
bude kalibrován pro běžný provoz a pokud by se intenzita hluku/vibrací
zvýšila
nad určitou mez, soustrojí by se vypnulo. Jaký snímač byste doporučili pro
tento případ ? Uvažoval jsem o všem možném počínajíc běžným mikrofonem s
nějakými filtry zatím, konče piezoelektrickými snímači. Víte o obdobném
řešení
z praxe ?
  S pozdravem Pavel Troller