Re: Re: zaujimave citanie - synchronizacia a asynchronne logicke obvody

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pondělí Říjen 5 15:34:39 CEST 2009

> napriklad AMULET (http://en.wikipedia.org/wiki/AMULET_microprocessor) je
> asynchronna implementacia ARMu, bohuzial nevyrabana. Zo zlozitosti je dufam
> jasne, ze toto nevzniklo tak, ze si niekto sadol a vymyslel to, ergo, ta
> metodika sa vyvija uz roky. Bohuzial sa neujal a nevyraba sa (zrejme v tom bude
> mat prsty aj ARM ako firma, ktora dnes zije z IP a o "konkurencny" IP nebude mat
> zaujem).

No já si spíš myslím, že návrh asynchronního obvodu bude velmi obtížně přenositelný. Bude závislý na použité technologii výroby čipu, bude obtížné přidat asynchronní blok do jiného návrhu, protože přeroutování pečlivě vyladěného asynchroního bloku zdemoluje časové závislosti. Prostě pokud zařízení nebude relativně jednoduché a nebudou se ho produkovat miliony, investované úsilí se nevyplatí.

Já bych diskusi o synchronním  / asynchronním návrhu přirovnal k věčným diskusím o programování v assembleru či nějakém vyšším programovacím jazyku. Aneb baví mě programovat si dekodér morseovky včetně DSP algoritmu pro filtrování tónu do MSP430 v assembleru, ale neuživil bych se tím.

Vojta Bubník