Zarivka - kde je chyba

aze azehw@volny.cz
Pondělí Listopad 30 23:28:06 CET 2009

Před časem jsem vyměňoval topící a vrčící tlumivky za "el. předřadníky".
Příkon 120cm zářivky s tlumivkou byl cca 95W, s měničem asi 70W. Měřeno el.
wattmetrem z FK nazývaným "Monitor spotřeby energie 3362". Podobná čísla
jsem naměřil elektrodynamickým ručkovým laboratorním wattmetrem Metra.
Při měření příkonů AC motorů kolem 1 kW ukazují oba přístroje prakticky
stejně.
AZE

----- Original Message -----
From: "Richard Kaliciak" <hw.kaliciak@stonline.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, November 30, 2009 10:56 PM
Subject: Re: Zarivka - kde je chyba

Dobry den,

zhodou okolnosti som cez vikend vysaval prach zo skrine, na ktorej
odpocivaju dve 36W neonky. Jedna je s elektronickym predradnikom a druha
s klasickym starterom a tlmivkou. Zmeral som ich spotrebu dvoma roznymi
meracimy pristrojmi. Prvy je TRMS multimeter od Conrada a druhy Lidlmeter.

1. s el. predradnikom
spotreba za studena
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_7799.JPG
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_7800.JPG
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_7810.JPG
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_7811.JPG
a po zahriati
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_7814.JPG

2. s tlmivkou
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_7804.JPG
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_7803.JPG
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_7805.JPG
http://freenet-homepage.de/kaliciak/hw/neon/IMG_7807.JPG

Zaver:
1. za studena este nedosiahla plny vykon,
oba meraky ukazuju skoro rovnako, presnejsie udaje su z multimetra (cos
phi=0,95 voci cos phi=1,00). Ak vezmeme do uvahy prikon za tepla 38W,
tak na predradniku sa stracaju 2W, co je cca. 5%.

2. Prikon 48W, zdanlivy prikon 108VA, cos phi=0,44 (==> viac indukcna
ako odporova zataz), straty 25%.

Richard Kaliciak