LHC: prve kolizie

petrkubac petrkubac@802.cz
Středa Listopad 25 11:10:58 CET 2009

> Ak vrazime vela do vyzkumu, budeme mat sice vymakane
> mp7 prehravace z babku na jednej strane a napr. tisice mrtvych deti
> (slabo vybavene nemocnice) na druhej strane. Ak vrazime malo, bude
> mrtvych deti teraz menej ale budu napr. energie drahsie (mensie
> prijmy => vacsia neistota => menej narodenych deti)

Vrele doporucuji precist bibli kazdeho GEEKA - knihu Richarda P. Feynmanna -
 "To snad nemyslite vazne"

Tam Feynmann pise ze jsou dva typy vedy - jedna je typu ze vedecky
prokazeme, ze jsou li za jistych podminek cervanky vecer pak za stejnych
podminek mohou byt cervanky i rano.

Tedy z MP3 udelame casem MP7, procesory ktere jsou nakreslene 1um carami se
naucime delat 30 nm carami, auta ktera jezdila 100 budou jezdit 200 atd -
tohle je to co technolobicke firmy ala APPLE nebo NOKIA vydavaji ve svem
marketingu za technicky pokrok a lidi tomu marketingu veri

Pak je druhy typ vedy - ala Kolumbus - vyrazime na zapad, kde prece vsichni
vime, ze je okraj zemeplochy a jsou tam 4 sloni co stoji na zadech zelvy,
protoze my o tom mame pochybnost a treba dojedeme do Indie, tak si nechame
Isabelou Kastilskou dodat nejake vezne, nabereme par dobrovolniku a jedeme -
a misto Indie objevime Ameriku, o jejiz existenici do te doby nikdo netusil.

Tenhle druh vyzkumu lidi pod vlivem "prevratnych technickych novinek" ala
iPhone, lidi moc neberou a ptaji se na to jestli to nejsou promrhane prachy
a kolik Somalcu by se za to dalo nakrmit.

Ja se ale obavam ze to je spatna otazka, protoze vyzku iPhonu ma tendenci se
po case zadrhnout - MP7 uz nepujde zlepsit na MP8, procesory narazi na
velikost atomu kremiku, auta narazi na adhezi gumy k ceste. Nafta je
vypalena, proti uranu protestuji pomatenci - uroda je mizerna protoze konmi
nestihame obdelat pole - hlavne ze Somalci byli pred 30 lety dobre
nakrmeni....

Co pak chcete delat - jak ziskat inspiraci pro upne jiny smer postupu
civilizace - meditaci? Nebo pri reseni problemu s tim ze dosavadni
technologii potlacite za limit mozneho?

Proto ja osobne CERNU fandim a jsem rad ze i z mych dani na nej jdou prachy.

Zdravi Petr Kubac