Este k tomu predradniku pana kolegu Krucinskeho

Pondělí Listopad 23 10:30:30 CET 2009

Zdravíčko.
Trubice byly úplně standardní 120mm, teď nevím kolik mají výkon ale zkoušel jsem to doma na stole na ty které mám rezervní do dílenského svítidla.
Co bylo taky zajímavé ale nepříjemné, je tam nějaká "sériovost" těch trubic - když vypnu jednu, druhá nesvítí. Po zapnutí na sekundu blikne a pak nic.
Chyby v tom schématu asi fakt budou ale opravit je již není možné, měnič je smontovaný a instalovaný uvnitř vodotěsného světla k akváriu...

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Sunday, November 22, 2009 10:43 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Este k tomu predradniku pana kolegu Krucinskeho

Ked uz sa o tych predradnikoch bavime...

Pripomeniem:
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2009-November/365171.html
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20091122/3f32ee20/attachment-0001.gif

Ta zlozitost je fakt jak hovado, ale 1. zrejme to nie je od mojich dalekovychodnych priatelov ;-) , 2. eliminacia potreby zeravenia zvysuje zivotnost trubic, zeravenie je ich slaby bod - nie su tam mimochodom nejake speci trubice? 3. L6561 je power factor corrector, co je chvalyhodna ohladuplnost voci rozvodnej sieti (nie su tie trubice nahodou vykonnejsie?)

Tie tranzistory Q1 a Q2 mate zle, minimalne preto, lebo BC856 je PNP... Bude to obvod, ktory bude vplyvat na funckiu menica (a mozno aj toho PFC obvodu) na zaklade rozdielu napatia medzi dvoma koncami cievky L3... ale nejake chybicky tam urcite budu, lebo ta "spatna vazba" z toho detekcneho obvodu (t.j. z C12) urcite nevedie na pin 1/IC1 a 8/IC2, lebo to su napajacie piny, naopak, na tieto piny by mal viest kvoli startu nejaky zrazaci odpor priamo z C19...

Ale dalsich nejasnosti tam teda je aj tak dost, trebars C1 je mi cista zahada (nechapem preco by mali byt trubice zapojene nesymetricky).

wek

PS. Normalne som dostal chut tie predradniky zacat vyvijat a nasledne vyrabat, o nejake 3-4 roky ked zhoria vsetky kondiky predradnikov zo svietidiel predanych v prvej vlne zakazu ziaroviek to bude musiet byt ryza... ;-)