Zhoreny elektronicky predradnik

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky@linde-mh.cz
Neděle Listopad 22 15:26:27 CET 2009

Tak ještě já... ;-)
Také mi bylo opravit dva různé typy předřadníků přičemž složitost toho druhého mi docela vyrazila dech, obzvláště v porovnání s tím co tady publikoval wek. Posuďte sami a omluvte přílohu ale snad to při neděli naní tak mnoho. Při té příležitosti bych rád vyslyšel názor na zapojení tranzistorů Q1 a Q2. Několikrát jsem to prolézal ale nemůžu si pomoci, je to tak, domnívám se že ten obvod přepínal napájení čipů ale už je to dost dlouho co jsem si s tím hrál. A koneckonců je možné, že tam jsou nějaké chybky. Zaujalo mně i to, že stačí jeden drát na každý konec zářivky. Dovozuju z toho, že stačí aby zářivka měla vakuum a je zcela jedno v jakém stavu jsou vlákna.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of gatilo
Sent: Sunday, November 22, 2009 2:54 PM
To: HW-news
Subject: Re: Zhoreny elektronicky predradnik

 22.11.2009, 14:30:47
dobry den

Ja mam zkusenost presne opacnou. Tez jsem musel opravovat eln.
predradnik, obdobneho provedeni jako wek, jen pro beznou 18W zarivku.
Odpalene byly T a nejake to smeti okolo. Veden podobnou uvahou jako vy, jsem puvodni tranzistory MJ1300x nahradil cimsi obdobnym z jineho predradniku a jal se dilo testovat. Nemel jsem odvahu pripojit to natvrdo k siti, tak jsem tomu predradil 40W zarovku. V polovine pripadu se po zapnuti zarivka poslusne rosvitila, ale v druhe polovine pouze slabe zhnula a naplno se rosvitila predrazena zarovka. Vymenil jsem tranzistory za jine, ale vysledek byl stejny. 2 h jsem laboroval s hodnotami pasivnich soucastek okolo a s poctem zavitu na vazebnim trafu, vysledek bud stejny nebo horsi.
Pod tlakem techto okolnosti jsem dukladne prohrabal krabici s elektronickym "odpadem" a nasel T typove shodne s puvodnimi. Po jejich osazeni se menic zacal chovat zpusobne.
Nemohu vyloucit, ze za "nevhodne chovani" mohla predrazena zarovka a ze bez ni, by menic pracoval s libovolnymi T. Ale rovnez je mozne, ze by to byly prave T, co by se rozsvitilo misto zarovky.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz