Zhoreny elektronicky predradnik

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Listopad 21 21:14:39 CET 2009

>Az sa mi vidi neuveritelne, aby to tie tranzistory mohli prezit.

No, neviem, preco? Bez toho aby sme presne chapali mechanizmus poruchy predsa nemozeme rovno povedat, co odide. Aj ked su cinske, tie tranzistory v zavretom stave znesu 400V, zapojenie viacmenej vylucuje, aby boli otvorene sucasne, takze slus cez ne by nemal nastat.

Jedine co neviem zmerat bez vytiahnutia je BE na T2, ale to sa mi nezda ze by malo sancu odist. Ostatne PN-prechody sa pri merani pipatkom spravaju ukaznene.

>Pri oznaceni odidenych diod si sa asi nestrafil. Ak iba dve, tak asi D1,D2
>alebo D3,D4. Ale to je iba drobnost.

No, kupodivu su to ozaj D2 a D4, takze som kecal vlastne v tom "vysvetleni".

>Ako tu uz bolo radene - vymenit vsetky elyty a odidene ostatne veci. Ale
>pozor, casto je pricinou spatna trubica !

No, vlakna ma v poriadku, aspon teda maju obe niekolko desiatok ohmov (nepamatam presne), to sa mi zda vcelku primerane. Nie som expert na ziarivky, ale neviem si dost dobre predstavit, ako inak by ta trubica odisla. Mne sa ako horuci kandidati zdroja problemov tiez zdaju tie kondiky.

> K vasi otazce v umelecne casti, jsou tam poddimenzovane kondenzatory,
> ktere drive nebo pozdeji musi odejit. tzn. pricinou problemu jsou kondenzatory.

No, kondiky to urcite, ale poddimenzovane, IMHO ak by to boli prave typy s vyssou trvanlivostou, tak su nadimenzovane dobre, resp. lepsie to moc nejde. Skor sa mi nepaci to zapojenie - vzdy mi boli podozrive taketo kapacitne delice. Elektrolyt je vsetko mozne len nie stabilna suciastka, aj ked je lowesr a od kohokolvek. A nie je ziadna zaruka ze jeden z nich nebude vysychat alebo nieco podobne rychlejsie ako druhy, trebars kvoli polohe v krabici alebo tak nejak.

> Co s tim.
> Neni tam snad nic co by neslo vymenit, C nahradte nejakymi kvalitnimi LowESR,
> s co nejvetsi instalovatelnou velikosti a kdyz pouzijete 400V udelate dobre.Doporuceni Nippon rada KXG, pokud sezenete.
> Idealni je osadit vzdy dva paralelne, ale narazite na problem s velikosti a jak to tam narvat.

No ved prave. Kebyze ich mam v sufliku, tak neriesim. Ale zohanat, na to nemam cas ani chut. To uz radsej aby som skusil zohnat nejaky hotovy solidny predradnik. Ako vravim, to zapojenie je mi podozrive. Povedzme, ze sa zivotnost predlzi tri-patkrat? Ja to o desat-patnast rokov riesit nemienim.

Zlate ziarovky.

Problem je prave v tom dizajne. Teraz je na to miesto pod skrinky nad linku modne pchat vselijake halogenove bodovky, alebo este modernejsie su ledkove bodovky (to pred tymi 3-4 rokmi este moc nebolo, ale v tom rozdiel nie je). Mne sa bodovky jednoducho nepacia. Chcem zdroj rozptylene svetla, podla moznosti intenzivny (to bohuzial tie ziarivky nesplnaju, su na to malo vykonne - nejakych 5W ci tak nejak, nepamatam sa presne). No a tie svietidla co su bezne dostat su hotova katastrova. Dizajn vhodny tak do armadnej kuchyne - rozne masivne mreze, vsade hrany, iracionalne farby, je to obrovske. Toto co mame sme hladali asi dva tyzdne. Ja som si toho bol vedomy, ze je to noname sh*t a ze to zrejme casom buchne, ale poznate to, kym to funguje, clovek do toho nestucha...

No nic, este porozmyslam. Dakujem vam obom...

wek