Bezpecnost VoIP

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Středa Listopad 4 10:20:47 CET 2009

Srovnavat kradez sluzeb s kradezi auta je stejne jako srovnavat kradez auta s
kradezi software, srovnani vzdy trochu kulha.

Patrik Zandl to shrnul pomerne pekne:
http://www.lupa.cz/clanky/spatne-zabezpecene-voip-stalo-hotelierku-mil/

Podnikatelka si ústřednu sice zakoupila, ale nenechala si ji profesionálně
spravovat. Pouze si ji napojila na SIP rozhraní WIA.
Problémem v daném případě bylo, že si dotyčná zákaznice nenastavila limit a
službu měla placenou fakturou. Kdyby používala limity, vyčerpal by se limit,
poskytovatel služby by službu zastavil a až by se paní nemohla dovolat, zjistila
by, že jí chybí jen ten limit.

Pokud poskytovatel umoznuje limit, mel by o tom zakaznici informovat, jde prece
jenom o internet, a ona by jej mela nastavit. U O2 je to slozitejsi, tam jsem
limit nenasel, ale u VOIPu je vzdy.

Standa Smejkal