Bezpecnost VoIP

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Úterý Listopad 3 21:57:43 CET 2009

No, cim dal vic mi zustava rozum stat nad nasim a asi vubec svetovym vyvojem
pravniho systemu, hrozne zlociny za miliony jsou nereseny a kazda kravina za
par tisic nebo banalita typu jizdy autem bez RZ je tezkym zlocinem.... Jak
ma stat z neceho zisk, neresi to, hnus...

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Tomáš Tomáš
Sent: Tuesday, November 03, 2009 9:29 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Re: Bezpecnost VoIP

Mnohem zajimavejsi je pravni aspekt celeho problemu.
Fundament prava rikal, ze z trestneho cinu nelze mit primy ani neprimy
prospech.
Podle zasady Cui bono se lze domnivat, ze existuje vazba mezi tim kdo
ustrednu napadl a tim kdo akceptuje (pozaduje) vetsinu z "provolanych"
penez. Jeden by rekl, ze pravne je vec zcela jasna, majitel ustredny prokaze
neautorizovany zasah do ustredny, pro tuto sklutecnost svedci myslim uplne
vse, cesky pravni sytem by tedy mel uznat podledavku neopodstatnenou.
Nicmene vsichni se tvari jako ze je to problem majitelky a ta bude muset
zaplatit.

Spolecenska nebezpecnost teto formy podvodu je pritom celkem vysoka a stat
to nezajima, opakem je treba nataceni mobilem v kine kde je nebezpoecnost
nulova, presto se statni aparat muze pretrhnout ...

http://www.cdr.cz/a/28175

Tom

>On Tue, 3 Nov 2009, Pavel Troller wrote:

> Zdravím,
>  bohužel, kvalita příspěvku byla tak špatná, že skutečně nelze přesně
> stanovit, co se vlastně stalo. Zejména pojem "hovory byly
> přesměrovány" je naprosto vágní a nevypovídá o ničem, co se skutečně
> mohlo stát.

Ja to pochopil tak ze si nekdo v zahranici zridil placenou linkou z ktere
bere provizi a pak se napojil na tu nezabezpecenou VoIP ustrednu jako dalsi
IPtelefon z ktereho pak volal na tu placenou linku. Takze ty miliony vlastne
provolala ta ustredna pripojena do JTS. Vlastnikem linky je hotel ktery to
ted ma zaplatit. Jo kdyz Vam to prodavaji je vse easy, ze provoz takoveho
zarizeni nese znacna rizika pokud tomu dobre nerozumite na to Vas nikdo
neupozorni..