Komercni <> nekomercni zalezitost

Serych Jakub Serych@panska.cz
Neděle Listopad 1 18:28:07 CET 2009

Myslim, ze komercni cinnost je cinnost vyvijena ZA UCELEM zisku (a je jedno, zda ho dosahnu ci nikoliv). Cili i kdyby noviny na konkretnim vlozenem DVDcku zisk nemely, jednoznacne ho tam strkaji proto aby se jim zvysil zajem, tedy za ucelem budouciho zisku.
U tabora bych to posuzoval podle toho kdo a za jakym ucelem ho provozuje. Jestli tabor provozuje obcanske sdruzeni "Maminka z jedne ulice, tatinek z druhe" za ucelem zabavit deti pricemz platby pouze pokryvaji naklady, pak je to neziskove, jestli ho provozuje obcanske sdruzeni "Prijd studovat na nasi komercni skolu" pak je to evidentne za ucelem zisku (novych studentu a jejich skolneho) a povazoval bych to za komercni. Kazdopadne posuzovani komercnosti/nekomercnosti je dost slozita a mnohdy i urednicko-subjektivni zalezitost. Alespon podle zkusenosti z nasi skoly.

Jakub Serych