Re: Problém s PC zdrojem ?

Rollfree rollfree@volny.cz
Neděle Květen 31 18:35:53 CEST 2009

Tak mi to nedalo a strcil jsem merak k synkovu PC.
Je to AMD Athlon 6000+, grafika ATI Radeon 4850X2
(karta snad uz docela slusna na hry), 4 GiB, HDD, DVD.
V klidu kolem 120W, v max. zatezi jak CPU tak graficke
ve spicce 260W (vse mereno na 230V).
Ma tam zdroj 350W a nikdy nebyl problem.

Myslim, ze docela charakteristicka je veta "... potřeboval
jsem 600W zdroj (jako rezervu jsem raději volil 700W)".
Podle me takhle vznikaji ta doporuceni. Vyvojar napise,
ze 300W musi stacit.  Pak to vezme jejich bezpecnostni
utvar, rekne si, ze rezerva nikdy nezaskodi a da do
doporuceni 400W. Pak to vezme marketak a udela
z toho 500W.
No a protoze lidi maji radi velka cisla (vetsi vykon je
prece lepsi), tak se tomu vyrobci prizpusobili a hodnota
na zdroji pak mozna opravdu spis znamena jen oznaceni
modelu, jak uz psal pan Burian.

Treba casem taky dojdeme k podobnemu stavu, jako
panuje u "cinskeho HiFi", kde u jezevcika na 2 tuzkove
baterky je hrdy napis 150W.

rollfree

Od: "Tomáš Koželuh" <mr.death@ipq.cz>

Jsou to nenažraný stroje, i7 má tuším odběr při maximální zátěži 120W.
Já má zase doma herní stroj a potřeboval jsem 600W zdroj (jako rezervu jsem
raději volil 700W). Když je to PC nezatížený a vypnutá grafická karta (jede
se z integrované), tak odběr je do 150W, jakmile se pustí nějaká hra a PC
jede prakticky na maximum, 500W zdroj (poměrně kvalitní Akasa) už nestačil.
Ale jinak je fakt, že na dnešní neherní, ale dostatečně výkonný PC by měl
dneska bohatě stačit 300W zdroj.