OT Jak uspat male deti ?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Květen 31 12:05:36 CEST 2009

>  - Mechanické kolébání. Já vím, ¾e to nebylo v zadání, ale pùsobí to fakt
>dobøe.

Ano, u dietata toho typu, ktoreho upokoji ten vysavac a pod. to moze fungovat. Klasika je aj jazdit kocikom v byte cez prah tam a naspat... ;-)

>  - Jinde si zase v¹imli, ¾e dítì prospí celou jízdu v autì. Dopadlo to tak, ¾e
>kdy¾ dítì ne a ne usnout, ¹up s ním do auta a párkrát objet barák.

Ano, toto nam na dieta "typu 1" tiez 100% fungovalo, ale nechaval som si to ako poslednu moznost pre pripad krajneho zufalstva... a pouzil som to len dvakrat.

Dieta typu 2 sice v aute spi bez problemov, ale len vtedy, ked chce - presne ako kdekolvek inde a za akychkolvek inych okolnosti. Tomuto dokonca nevadi, ked auto zastane - ak teda prave nema chut vstat... ;-)

>  - V jedné rodinì pou¹tìjí dítìti jemnou relaxaèní hudbu, vìt¹inou nìco
>z New Age. Jeliko¾ skladby moc nestøídají, u¾ vypìstovali u dítìte podmínìný
>reflex :-). Prý to jednou pustili na ukázku, kdy¾ tam byla náv¹tìva, a jinak
>aktivní dítì zívlo, slo¾ilo se na zem a usnulo do minuty :-).

"Jinak aktivni dite" moze byt vcelku velmi unavene a funguje zo zotrvacnosti, takze staci do neho vhodne drcnut.

Bohuzial, bezne vecerne aktivity typu kupanie a vopchavanie do postele je pomerne velky sok, ktory v podstate dieta nastartuje. Ale skuste vysvetlit svojmu okoliu (najma jeho starym rodicom), ze dieta moze pokojne zostat spat na gauci neumyte, neprezlecene do pyzama, a bez druhej ci tretej vecere... ;-)

>  Pokud je ale dítì syté, u¾ije si kontakt s rodièi a skuteènì mu nic nechybí,
>vìt¹inou spí celkem dobøe. Poruchy spánku èasto souvisí s nesplnìním nìjaké
>z tìchto podmínek... Kdy¾ má tøeba vìtry, projeèí celou noc, proto¾e ho to
>bolí, a neuspí ho fakt nic...

No, bohuzial, toto tiez nie je univerzalna pravda. Jeden moj znamy ma dve dcery, a nechape, preco by male dieta nemalo prespat celu noc (s malym mrnkanim niekedy okolo tretej, ked chce papat); ale to je skor vynimka. Ta nespokojnost dietata moze IMHO mat pokojne aj nematerialnu povahu, presne tak ako u dospelych - proste je nervozne, dusevne nespokojne.

JW