Jak uspat male deti ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Květen 31 11:51:03 CEST 2009

Zdravím,
  vzhledem k tomu, že jsme prošli třemi dětmi v tomto věku a moje žena má řadu
kamarádek, se kterými se tato problematika často diskutuje, přidám taky pár
poznatků. Některé jsou kuriózní a nechápejte je jako rady, ale prostě je to
přehled toho, s čím jsme se setkali :-).
  - Zvuk deště. Dá se sehnat CD z edice "Natural sounds" či podobných a tam
jsou nahrávky např. tropického lijáku. Při tom by usnul i hroch, nejen dítě
:-). Je to starý instinkt, v dešti zalézt do pelíšku, stočit se do klubíčka
a počkat, až to přejde :-).
  - Mechanické kolébání. Já vím, že to nebylo v zadání, ale působí to fakt
dobře. Stačí malé, nemusí to být rozkmit jako na Matějské pouti :-). Kolega
si na to postavil mechanický kolébač, který spolu s pohledem na pomalu
blikající hvězdičky na stropě (řízeno Z80) a určitým šramotem, působeným
mechanismem kolébače, působí prý také zázraky.
  - Jinde si zase všimli, že dítě prospí celou jízdu v autě. Dopadlo to tak, že
když dítě ne a ne usnout, šup s ním do auta a párkrát objet barák. Pak
zaparkovat před barákem (vlastní pozemek) a pokud se dítě ještě nejeví úplně
"tuhé", nechat vevnitř se zapnutým motorem (auta) :-). Případné probuzení jistí
chůvička. Auto se postará i o správnou teplotu, jen škoda toho benzínu :-).
  - V jedné rodině pouštějí dítěti jemnou relaxační hudbu, většinou něco
z New Age. Jelikož skladby moc nestřídají, už vypěstovali u dítěte podmíněný
reflex :-). Prý to jednou pustili na ukázku, když tam byla návštěva, a jinak
aktivní dítě zívlo, složilo se na zem a usnulo do minuty :-).
  Pokud je ale dítě syté, užije si kontakt s rodiči a skutečně mu nic nechybí,
většinou spí celkem dobře. Poruchy spánku často souvisí s nesplněním nějaké
z těchto podmínek... Když má třeba větry, proječí celou noc, protože ho to
bolí, a neuspí ho fakt nic...

  Zdraví Pavel Troller