Problém s PC zdrojem ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Květen 31 08:55:12 CEST 2009

> A nejsou ty pozadavky dany tim, ze uvadene vykony zdroju jsou spise
> teoreticke? Nejak se mi nezda, ze by treba takovy 450W zdroj byl schopen
> krmit 40A z 12V nebo 130A z 3.3V, kdyz se podivam na plosnak a vinuti
> trafa.... Jasne, ze se to rozlozi do vice vetvi, ale neco mi tu nesedi.

Zdravím,
   řekl bych, že dnes bude asi převládat odběr z 12V zdroje, neboť mobo si
vnitřně z něj vyrábí napětí pro CPU. Např. tento mobo má 2 12V vstupy pro CPU,
takové ty čtyřpinové, vedle sebe, a píše se v manuálu, že pokud zdroj disponuje
dvěma konektory, doporučuje se zapojit oba, pokud jen jedním, tak jen jeden
:-))). Zajímavé je, že můj zdroj, ač 550W, má jen jeden tento konektor, tak
druhý slot je holt volný...
   Na skoro každém zdroji je štítek s údaji, kolik která větev dá... Ten můj
má tuším 3 samostatné 12V větve, jedna vede do ATX konektoru, druhá na všechny
ty molexy pro disky a třetí na ten čtyřpinový CPU konektor... Zato na 5V už
není schopen dát, co dávaly starší zdroje, pamatuji si, že jeden starý obyčejný
AT zdroj, nějaký 300W, měl 5V/40A, zatímco tenhle už má jen nějakých tuším 18A.
Je vidět, že z 5V se toho ve dnešních PC už zase tak moc nenapájí...
   Zdraví Pavel Troller