OT Zubni kaz a zubni kamen

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Sobota Květen 23 10:13:33 CEST 2009

ad1 teoreticky ano, ale dosahnout toho prakticky neni jednoduche ne-li
nemozne. Jiste uspechy v zpetne mineralizaci maji pasty od Elmexu, ale
zazraky necekejte
ad6 mate pravdu, ale otazkou je v jake hloubce pod nim najdete ten zdravy
material :-) Kdyz vezmete jehlu tak se urcite proborite pod ten vas zdanlive
tvrdy povrch. Nepisete v jakem zubu to mate ani jak velke zuby mate, ale
pocitejte pise s tim, ze pujde o stredni az vetsi plombu.
V kazdem pripade, rozhodne nejde o nic co lze zmaknout svepomoci nebo
nejakou alternativni metodou, to se proste bude vrtat.

Pokud nemate sveho zubare nebo o nejakem slusnem nevite je to problem, jako
voditko by snad mohlo slouzit toto http://www.znamylekar.cz/
Doktori z toho sili, ale osobne bych rekl, ze vetsina narozu +- sedi

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Friday, May 22, 2009 7:44 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Zubni kaz a zubni kamen

1. Takže když bakterie zabiju a budu tento stav dostatečně dlouho udržovat,
kaz zaroste? Pokud ano, co může následovat za problém?

5. To je hlavní důvod, proč jsem uvažoval o svépomoci:-)

6. To mě zajímá. Domníval jsem se, že když je na zubu prohlubeň 1,5x3 mm,
hluboká 1 mm, přičemž dno je sice černé, ale při rýpnutí budí dojem
tvrdosti, bude stačit jen odbrousit ten černý povrch a pod ním najdu zdravý
materiál.

7. Ty kazy se objevily cca ve 33 letech, kolem 20 let od poslední návštěvy
zubaře a 10 let po posledním použití kartáčku a pasty :-) v době, kdy jsem
kvůli chronickým zažívacím potížím měl dost nezvyklý jídelníček, obsahující
málo mléka a tvrdých věcí. Nikdy před tím jsem žádné neměl (i přes chroupání

mnoha kg bonbónů, snědení mnoha kg medu, ...).

Před nějakou dobou jsem četl o prevenci kazu založené na GMO baktériích,
jenž produkují antibiotikum, specielně účinné proti streptococcus mutans.
Něco takového by se mi velmi líbilo. Jsou v tomto ohledu nějaké pokroky /
chystá se nasazaení v praxi?

PH

From: "Jan Kral" <kral@fortech.cz>