Publikovani konstrukci

Jiri Nemecek jirry@centrum.cz
Středa Květen 13 15:05:16 CEST 2009

Ahoj všem,

jsem nucen reagovat na toto starší téma. Dokonce jsem se právě kvůli
němu do diskuse přihlásil. Jsem totiž autorem konstrukce Hamster II a až
od kolegy (ještě jednou děkuji!) jsem se dozvěděl, že se tu o mém díle
diskutuje a to ne v právě nejlepším světle. Rád bych tedy trochu
objasnil obsah mailu, který p. Zahradník níže citoval.

       Veškeré podklady zasílám opravdu zdarma. Vždy se však zajímám, k
čemu tomu danému člověku bude konstrukce sloužit - ze zvědavosti. Mnohdy
se dozvím zajímavé aplikace, což je pro mě jeden z motorů, které mě
motivují k dalším konstrukcím. Je to také důvod, proč dokumentaci
nevystavuji volně ke stažení, prostě mě zajímá, kde všude moje nápady
běhají. Stejně tak samotné publikování v tištěném časopise je zkrátka
motivující, kdo publikuje, ví o čem mluvím. Když pak honorář zaplatí
součástky, je to fajn...

       Nyní odpověď na Vaši otázku, pane Zahradníku. Měl jste mi
odpovědět, že o dokumentaci máte zájem jen ze zvědavosti, nebo že si
Hamstera postavíte z dlouhé chvíle, nebo cokoli jiného. Je mi to celkem
jedno, jak jsem již psal, ptám se jen ze zvědavosti. Mohl jste také
napsat, že znění mailu Vám není úplně jasné a že žádáte vysvětlení. Mohl
jste ale také napsat, že Hamstera chcete prodávat a možná bychom se
domluvili na obchodním modelu, o kterém se tu někdo zmiňoval, což by
znamenalo úpravu konstrukce pro profi výrobu a další. V tomto smyslu
jsem také mínil své další věty o spolupráci na jiných projektech.
Spolupráce s expertem by byla jistě poučná.

       Tolik fakta, nyní emoce. Pane Zahradníku, vy jste ovšem na můj
mail neodpověděl, na místo toho jste ho otiskl zde a ani jste se
nenamáhal dát mi šanci na jakoukoli reakci, což považuji přinejmenším za
neslušnost. Nebudu se pouštět do hlubších výlevů, ačkoli přiznávám, že
mě to dost nadzvedlo. Chápu, že ten můj mail možná šlo pochopit i jinak,
než jsem ho ve skutečnosti myslel. Informační šum jsme si ale mohli
vysvětlit v klidu a pohodě, ne kvůli tomu zakládat toto vlákno.

       Na druhou stranu - děkuji za zviditelnění Hamsteru. Pro zájemce
opakuji, že potřebné podklady zašlu mailem, ale připravte se na otázku,
jestli pro něj máte nějaké konkrétní použití. Pokud nemáte, nevadí.

       Ahoj a pěkný den.

          Jiří Němeček