Re: Domovní rozvod 12V

Vláda Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Úterý Květen 12 08:26:07 CEST 2009

Batrka pod plynovacím napetím snese velký nabíjecí proud, omezovat na 0,1 C se musí az na konci nabíjení kdyz plynuje. V aute máte taky alternátor který do vybité baterky cpe 40A a po nabití to klesne. Jde jen o to, aby zdroj treba tu pulhodinu v rezimu omezení proudu prezil. Né kazdý to dokáze.
Andel

  ----- Original Message -----
  From: APA
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, May 12, 2009 4:31 AM
  Subject: Re: Domovní rozvod 12V

  b) co se teda stane, kdyz 12v zdroj pulzni (2A), pripojim paralelne na Pb (gelovou) z UPSky? Neva ze Pb bude mit jen 12Ah? Vim ze by se melo nabijet 1/10 proudu :-)
  c) ma obecny zdroj (pri vypadku 230V) nejaky odber z Pb (abych musel resit diody)?
  d) mate tip na vhodny idealni zdroj 12V s maximalni ucinnosti?

  2009/5/11 jan.kuba <honza.kuba@gmail.com>

    APA napsal(a):

    > Zdravim, take budu resit tento problem.
    >
    > Vsechny pristroje (modem, kamery) na 12V, celkovy odber urcite ne
    > vetsi jak 1-2A (no ve spicce kratkodobe rekneme par sekund treba 4A)
    > no a nechce se mi pouzivat k tomu 4 nebo 5 traficek 230V/12V DC...
    > Pritom chci jisteni proti vypadku proudu, ale UPS zase ma zbytecne
    > ztraty...
    >
    > Takze me napadlo koupit nejaky 12V zdroj, co ma minimalni ztraty -
    > treba http://www.viakom.cz/cctv-zdroje.php k tomu ACU 12V a ted to
    > *hlavni, dobijeci obvod pro tu baterii... *Myslim ze stabilizace
> [...]

    Toroid cca 40-60W , PB aku, spinany zdroj proudu pro AKU  - s omezením
    napeti. Nabijeni konstantnim proudem a pri dosazeni Ub nabijeni konst.
    napetim se pouziva u PB v telekomunikacich a zda se ze to funguje dobre.
     Pri vypadku 230V prepnout na aku ( diodova logika ..? )
    A mozna zajimava vec, cele to jeste kombinovat s nejakym "primerenym"
    fotovoltaickym panelem.