Re: Domovní rozvod 12V

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Pondělí Květen 11 13:07:39 CEST 2009

Moja skusenost je, ze mnohe "zastarale" principy aj v dnesnej dobe mozu byt
vyborne.
Ale nepoznam to "nejak"  :-(

Kedysi som robil nabijacku, kde je 24V trafo s diodami pripojene na siet cez
seriovy kondenzator (niekolko uF). Chova sa to ako zdroj prudu, t.j. je to
skratuvzdorne a prud sa meni minimalne ci sa to pripoji na baterku 6V alebo
24V. Ale ma to zakernu vlastnost - nesmie ostat naprazdno. Pri odpadnuti
kablika od baterky napatie na primare vyleze na 500 az 700V a trafo sa
upece. Po doplneni prepatoveho rele to bolo pouzitelne.
Ale ako sa da (prakticky) dosiahnut stabilizacia napatia netusim.

                                                Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "gatilo"

Kdysi, jeste pred nastupem polovodicu se delaly tzv. rezonancni
stabilizatory. Proste se k trafu nejak pripojil vhodny kondik a
hotovo. Stabilizacni cinitel to melo, asi 8-10, coz jiste neni mnoho,
ale na nabijeni Pb akku by to mohlo stacit.
Stejne si ale myslim, ze pan kolega to ma reseno nejak modernej.