zdroj 3kV/1mA

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Květen 7 13:52:07 CEST 2009

K těm stovkám kHz bych byl skeptický. Diody nebudou nadšeny. Možná leda tak
trafo na max cca 500 V a potom násobič.

Spíš bych použil něco na způsob VN trafa z TV i s podobnou frekvencí. Do 0,5
dm3 se to snadno vejde.

Ale jestli to nebude nabíjet moc často, daly by se i ty velké frekvence,
pokud nevadí horší účinnost.

PH

From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@orange.fr>
chcel by som sa spytat na nazor, potrebujem nabit maly kondenzator na
napatie ca. 3kV. Po nabiti tam uz nebude ziaden odber prudu, len zvod
kondenzatora. Aplikacia je podobna ako blesk u fotoaparatu, po spusteni
triggeru treba kondenzator vybit do pripojenej zataze.
Kedze to cele musi byt male rozmyslal som ako to zrealizovat, ale
nezavisla inspiracia sa vzdy hodi.
Rozmyslal som nad flyback menicom, ktory z nejakych 90V nabije ten
kondenzator. Zaujimalo by ma ako to vyzera s parazitnymi kapacitami pri
takto velkych sekundaroch. Je vobec mozne natocit male feritove trafko
so sekundarom 3kV aby to este bezalo na stovkach kHz? Tak velke
sekundare som zatial nerealizoval ;-)
Je este nejaky potencialne zaujimavy sposob ako zrealizovat taky zdroj v
objeme zhruba 10x5x5 cm? Presnost napatia nie je kriticka, hocico medzi
2-3kV posluzi.