ochrana kontaktu rele

k.novo k.novo@seznam.cz
Pondělí Květen 4 20:16:41 CEST 2009

Pricinou speceni  kontaktu je velky obloukovy vyboj vznikly v dusledku odskoku kontaktu pri zapnuti kontaktu. Zvysi-li se
proud zpusobujici obloukovy vyboj, dochazi ke speceni kontaktu casteji, zejmena jde-li o vysoky nabehovy proud generovany kapacitn
í zatezi,žtj. ve vasem pripade nabehovy proud prekracuje povolenou kapacitu rele.

Bud musite osadit neco co omezi nabehovy proud, termistor nebo tak neco nebo se poohlednete po rele s vetsi pritlacnou silou na kontaktech.
KN

>2009/5/4 "Ing. Libor Konečný" <support@mikrovlny.cz>:
> Zdravim
>
> Mel bych na pritomne dotaz.
> Cim ochranit kontakty rele proti spickam ze spinanych zdroju s s
> certifikatem China Eport (CE).
> Stava se mi ze ackoliv pouzivam RT314005 ktere je na 16A, tak po sepnuti
> 4 spinanych zdroju 10 W se kontakty spolehlive slepi.
>
> Bude stacit varistor 450 V paralelne ke kontaktum ?

A co nějakej termistor do série? Jako je v PC zdrojích, akorát ten má
možná moc velkej odpor.

Jestli se ty kontakty lepěj při zapnutí, tak varistor paralelně tam
bude IMHO jen na parádu.

Pavel Kadečka.