Re: OT:reklama - čtyřjádro za babku.....

Čtvrtek Březen 19 21:25:55 CET 2009

Jeden mám na cestě :-) zítra mi ho donesou. Jen nevím - ty Visty - slyšel jsem kolik programů na tom nechodí. Chodí na Vistách programy napsané pro XP? Případně pro win98? Když byly XP jako novinka, taky se říkalo jak jsou nepoužitelné. Dneska mi to ani nepřijde, chodí mi na tom i dost staré programy.
Kolega programoval v Pascalu a jednu dobu jsme měli problémy sehnat na počítače do našich zařízení licenci na win98. Pak všechno převed do Delphi (na porty se nezapisuje přímo, ale přes ovladače) a najednou už XP nebyl nepřátelský systém :-)

Anděl

  ----- Original Message -----
  From: jan kuba
  To: hw-list@list.hw.cz
  Sent: Thursday, March 19, 2009 7:55 AM
  Subject: Re: OT:reklama - čtyřjádro za babku.....

  Hm... tak jsem dnes ráno koukal na ten e-shop, že se po tom rychle zaprášilo  ....... :-)

  2009/3/18 jan.kuba <honza.kuba@gmail.com>

    ... jsem náhodou natrefil na jeden obchod, kde mají takovohle mašinu:
    http://www.repasovane-pocitace.cz/Ctyrjadrovy-packardbell-imax-x3414-q6600-vista-repasovany-p-1882.html?zenid=ae9441fc4c28ac398a2d2a0cf65190bf
    Je to asi odněkud z ciziny  a prakticky nové v krabici. ( patrně stažené z nějakého velkoprodejního řetězce)

     Pte jsem už dlouho potřeboval něco svižnějšího na fotky, rendering videa, SDR Perseus atd...
    tak jsem to koupil. Cena příjemná ( 7600kč ), když uvážím, že jen procesor se v součastnosti prodává za cca  5200 kč  vč. daně. viz:  http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=43308
    Výkon toho čtyřjádra velmi  překvapil ( rendering) , byť to je relativně ( asi rok?? )starý procesor. Grafika sice není na nějaké superhry, ale o ty mi nešlo.....
    Jsou na tom anglické  Win Vista ( vylepené lic. známka) a jdou "počeštit". ( pozn.  Visty mi nevoní - nějak  jsem v tom tápal, ale po vypnutí všech featur a nastavení vzhledu jako  WXP se s tím dá pracovat - dokonce mám pocit, že na tom jedou visty svižněji, než WXP, které jsem na tom také otestoval..)
    Sice jsem se bál spotřeby, ale opět veliké překvalení , v idlle to celé bere 65W!!!!! Přitom datashhet od procesoru uvádí DTP 95W. A při běžné práci ( WEB,  pošta ) to krátkodobě skočí  na max. 70-80W.  To je jen nepatrně víc, než moje současná sestava s dvoujádrem AMD4850, kterou jsem pořídil cca před půl rokem za skoro stejné peníze jako tohle "dělo"
    Ke všemu je to velmi pěkně udělané ( poloviční minitover) a je to i poměrně  tiché !  Ventilátor na CPU je v těsném sousedství s ventilátorem zdroje, takže rovnou odsává teplo ven .  Uvnitř skšíně je to poměrně našlapané. Nejde osadit další mechanika ( šuplík) není na něj místo. A  nemá to COM ani LPT, což je jediný  a vzhledem k mému využití i bezvýznamný  zápor.
    Nedalo mě to se nepodělit, věřím tomu, že někdo přesně něco takového hledá. Ta cena je velmi zajímavá. Soukromě mohu poslat fotky, atd....
    Nemám nic společného s prodejcem, byla to náhoda, když jsem jel okolo obchodu ( Kdyně  u Domažlic - kousek od náměstí ) nicméně pokud někdo koupíte, můžete uvést moje doporučení :-)
    Jakub