Hroty pro pajedlo

Pavel hw@itherm.cz
Pondělí Březen 16 13:37:25 CET 2009

Na odpajeni soucastek se pouziva cela pajka ve tvaru pinzety, takze vam oba
hroty hreji a muzete soucastku odpajet a krasne odlozit z desky.
Ja pokud chci odpajet nejakou chipovou soucastku (1206, 0805, 0603) tak na
oba konce pridam vic cinu aby byla vetsi tepelna kapacita, nahreju prvni,
rychle druhy a soucastku seberu pinzetou.

Pavel

----- Original Message -----
From: Michal Grunt
To: HW-news
Sent: Monday, March 16, 2009 1:18 PM
Subject: Hroty pro pajedlo

Zdravim,
jiz delsi dobu k plne spokojenosti pouzivam tuto pajeci stanici
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=730-347 Sice toho moc
nenapajim, ale zrovna o vikend jsem narazil na problem jak na odpajeni SMD
soucastky bez toho aniz bych ji znicil (z desky kterou jsem uz nepotreboval
a v supliku jsem danou soucastku samozrejme nemel a musel jsem ji mit
ihned). Sice se mi ji povedlo odpajet, ale bylo to dosti komplikovane a
krkolomne. Neexistuje na toto pajedlo specialni hrot na odpajeni SMD
soucastky? Predstavuji si to tak, ze bych zahral oba konce soucastky zaroven
(treba pokud by se jednalo o rezistor) a proste ji pinzetou z desky vyjmul.
Pripadne nejaky ctyrhran na odpajeni obvodu neco jako FT232 atd. Vim ze na
odpajeni soucastek jsou specialni stanice, xy hrotu, ale nechce se mi davit
x tisic za stanici, kterou bych pouzil parkrat do mesice. Spis jestli nejaky
kutil nevymyslel specialni tvarovany universalni hrot. Nejspis by to z kusu
Cu plechu asi slo udelat, ale.

Michal Grunt