Hroty pro pajedlo

Michal Grunt michal.grunt@vynet.cz
Pondělí Březen 16 13:18:50 CET 2009

Zdravim,

jiz delsi dobu k plne spokojenosti pouzivam tuto pajeci stanici
http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=730-347 Sice toho moc
nenapajim, ale zrovna o vikend jsem narazil na problem jak na odpajeni
SMD soucastky bez toho aniz bych ji znicil (z desky kterou jsem uz
nepotreboval a v supliku jsem danou soucastku samozrejme nemel a musel
jsem ji mit ihned). Sice se mi ji povedlo odpajet, ale bylo to dosti
komplikovane a krkolomne. Neexistuje na toto pajedlo specialni hrot na
odpajeni SMD soucastky? Predstavuji si to tak, ze bych zahral oba konce
soucastky zaroven (treba pokud by se jednalo o rezistor) a proste ji
pinzetou z desky vyjmul. Pripadne nejaky ctyrhran na odpajeni obvodu
neco jako FT232 atd. Vim ze na odpajeni soucastek jsou specialni
stanice, xy hrotu, ale nechce se mi davit x tisic za stanici, kterou
bych pouzil parkrat do mesice. Spis jestli nejaky kutil nevymyslel
specialni tvarovany universalni hrot. Nejspis by to z kusu Cu plechu asi
slo udelat, ale...

Michal Grunt