OT: Nove pasy a zadost o navod na EMP zbran

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Sobota Březen 14 19:34:56 CET 2009

On Sat, Mar 14, 2009 at 03:47:11PM +0100, gatilo wrote:
>  14.3.2009, 15:40:36
>
> Mobil muzu vypnout, nebo ho u sebu vubec nemusim mit, kdyz nechci.
> Prukaz totoznosti vsak u sebe mit musim, uklada mi to zakon. A zadne
> vypinaci tlacitko tam nebude.

On hlavni problem nespociva v tom, ze do pasu "montuji" RFID,
ale ze tyhle RFID jsou naprosto nezabezpecene. Pokud nekdo prijde
se systemem, kdy kazdy prisup k datum meho pasu bude muset byt
autorizovan v nejakem registru v CR a ja o budu muset ze zakona
dostat o kazdem pristupu upozorneni, pak by mi to prislo jako
rozumny kompromis mezi ochranou mych osobnich udaju a ochranou
pred terorizmem.

Ale to, ze mi dnes muze precist udaje z pasu kazdej ***d, co kolem
projede autem s prislusnym vybavenim, tak to je naprosty škandál...

> Kdo se vzda svobody kvuli bezpečnosti, nezaslouzi si ani svobodu, ani
> bezpecnost.

No chtel bych videt, jestli byste to rikal takove nesmysly byt izraelec,
nebo iráčan (nebo proste obyvatel te casti planety, ktera nema to stesti
jako my, ze si na ni nedelaji narok zfanatizovani teroristi.)

Jabber: butrus@jabbim.cz
SIP: butrus@ekiga.net