Piatok: WWW ma 20 rokov

Robert Baranka robo@mail.t-com.sk
Sobota Březen 7 13:32:51 CET 2009

ahoj Peter

1. otazka znie, kolko uzivatelov si vie takto nakonfigurovat prehliadac...
2. javu pouzijeme na spustenie nejakej otravnej flashovej reklamy, ktora mi
svojim blikanim znemozni citanie hlavneho obsahu, pripadne na spustenie
takeho okna s reklamou, ze mi prekryje mnou pozadovany obsah a po kliknuti
na krizik s textom zatvor sa mi otvori aspon jedno okno danej firmy
teda kazda palica ma dva konce...
ruku na srdce, nenatrafis obcas na stranku, kde je pouzitie tebou
obhajovanych technologii skor na ostaru?

ja mam javu aj flash zakazany, javu povolujem len na tych strankach, kde to
ma pre mna prinos, flash som nepovoloval ani napamatam, na googli si dokazem
vpisat co potrebujem aj bez "barliciek"

robo

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, March 07, 2009 11:58 AM
Subject: Re: Piatok: WWW ma 20 rokov

Puvodni zprava ze dne 7.3.2009 od gatilo:

> Podle mych zkusenosti, nejvice brzdi cekani na vselijaka pocitadla
> pristupu, a jesti vice cekani na reklamni bannery. No a premira
> flashe, js, nebo dokonce vbscriptu a ActiveX, to je taky hruza.

Kazdy uzivatel pocitace s internetovym prohlizecem ma svobodne pravo
se rozhodnout, zda bude nebo nebude prislusne technologie podporovat.
V konfiguraci muze vypnout Flash, ActiveX, skriptovani... Jestlize se
mu nelibi nejaky webovy server, ktery je prehnane vysperkovany, pomaly
a spatne se obluhuje, ma pravo jej nenavstevovat a vsechny kamarady
upozornit na tento zmetek.

Nemam rad a neuznavam reci typu Flash a JavaScript a AJAX nemaji na
internetu co delat. To jsou pouze subjektivni nazory danych jedincu,
kteri by byli radi, kdyby HTML kod byl jednoduchy textovy a obsahoval
maximalne tak jeste obrazek. Dost mozna bychom si to meli tahat
telnetem. Ovsem mame uz rok 2009, ano, to to leti...

> Pro PZ; to ze mam moderni auto s MPI,ABS,VVT a jinymi vychytavkami,
> jeste neznamena, ze je ucelne jej pouzivat k ceste z loznice do
> koupelny.

No tohle je nejake dost divne srovnani. Jakou ma souvislost s AJAXem a
touto diskuzi? Ze jako na intranetu si chci zjednodusit praci, zmensit
datovy tok a snizit zatizeni weboveho serveru, zatimco na internetu
chci jako mamlas mackat cudlik, delat pokazde plny PostBack a nacitat
znovu celou stranku, protoze si nekdo usmyslel, ze AJAX na internet
nepatri?

Nebo jakou to ma souvislost s JavaScriptem, ktery dokaze udelat
validaci na strane klienta, takze usetri dalsi praci webovemu serveru
a prenos zbytecnych udaju mezi serverem a klientem, opakovane nacitani
stranky?

A jakou to ma souvislost s Flashem, ve kterem muzu udelat napriklad
nejakeho vizualniho pruvodce, ukazku cinnosti programu, zrovna jako
nejakou animaci, ktera bude na strance nazorne upozornovat na urcitou
funkci, menit screeny pohledu na produkt, byt interaktivnim prvkem na
strance?

Ja samozrejme chapu, ze jsou uzivatele treba linuxu, kteri cely den
makaji v prikazove radce, jsou stastni, povazuji to za luxus, takze
pak maji radi webove stranky sestavajici z holych textu sestavenych do
odstavcu, obcas nejaky ten bodovy seznam. Obrazky pokud mozno zadne, a
kdyz, tak nejake male a udelane jako odkaz do noveho okna. OK, proti
gustu zadny disputat, beru. Ale nevidim jediny duvod, proc tem
ostatnim vnucovat, ze modernejsi technologie do internetu nepatri.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz