Shanim ISA grafiku

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Březen 6 10:42:21 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 6.3.2009 od Snehulak:

> Dnes synovci ani hry, ktere nejsou cesky nehraji, o pozadi pocitacu
> nevi vubec nic nebo si to jednoduse najdou na internetu (to
> zvladnou).

Ale to je o tom, ze pocitace jsou dnes dostupne, tak jako jina
technika, jsou levne a jsou jiz v podstate nutne. To se neda
samozrejme srovnavat napric casem. Kdyz jsme my byli mali, brali jsme
takhle treba televizi, radio... normalne se to zapne a cumi se na to.
Ale ne vzdy to tak bylo.

> Zrovna nedavno jsem na aukru prodal prave to atari 800, commodore 64
> a didaktik gama jeste v orig. krabici jako set za cca 2000 :) Jenom
> se na to prasilo a uz jsem taky zlenivel , kdyz to budu chtit ukazat
> synovi, kteremu jsou ted dva roky pustim emulator a ukazu :) Sice to
> nema to kouzlo 10minut nahravani, ale zas to nemusim vytahovat ze
> sklepa :)

Coz o to, kouzlo... Proste s timhle se nevytahnes ani pred synem. Vim,
o cem mluvim, take mam deti. To kouzlo existovalo prave pred 20 lety a
je casove neprenosne. Uz ta doba proste neni, ted je kouzlo zase uplne
nekde jinde. Muzes si sam zavzpominat, muzes si zavzpominat s nami
vrstevniky, kterych se to dotyka, kteri byli u toho, to samozrejme.
Ale ne s dalsi generaci, to proste nejde. Tak jako me treba neokouzli
valcha, ackoliv treba pro moji babicku nebo prababicku to bylo jiste
velke kouzlo :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem