OT implementacia PTP ako filesystemu v Linuxe, was: OT Digitalne fotaky, co nam vadi Was: OT Tak som zasenaletelsvojej vlastnej naivite (iPod Shuffle II)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Březen 2 21:28:59 CET 2009

Zdravim,

> Ano, zrejme ano; to by vsak hadam nevadilo. Myslim, ze aj zariadenia su, napr. disky namapovane cez siet, tam sa urcite nechodi na urovni sektorov.

Muze se, ale nemusi - viz treba iSCSI. To je typicky sitovy disk s CHS
pristupem. Jinak na sitovy pristup existuji jen k tomu ucelu optimalizovane
filesystemy - v Unixovem svete NFS a mimo nej (ikdyz nekdy i v nem z duvodu
kompatibility) SMB. Nu a pak cela rada velmi zajimavych sitovych FS, jako
je Andrew, Coda a pod., se kterymi jsem se vsak nikdy osobne nesetkal.

> No ale to vobec nevadi - thumbnaily apod. sa pokojne zaignoruju, a bezne filesystemove operacie ako je link/unlink/rename proste nebudu fungovat.
> Aj tak ide najma o to, aby sa dala vyuzit ta siroka baza programov, ktore so subormi vo filesystemoch vedia viac ci menej komfortne pracovat, a ide najma o vysypavanie a nasypavanie.

Ano, asi by to takto slo, i me "prikazove choutky" by to asi naplnilo :-).

> Prd snadne. Programovanie nikdy nie je snadne.

To zalezi na uhlu pohledu :-). Pro nekoho se to tak muze jevit.

> wek

Zdravi Pavel Troller