[OT] Jak zapnout SMART na SATA disku

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Březen 1 09:52:56 CET 2009

2009/3/1 Saša Svobodová <sasa@zirafoviny.cz>:
> Hezke rano,
>
>    v BIOSu jsem to nikde nenasla. Ale zkusim to pustit. Jinak SeaTools
> pro Windows je program k nicemu, nechapu komu pracuje. Ja pouzivam
> SeaTools pro DOS ktere maji svuj vlastni operacni system. Drive to byval
> CalderaDos dneska je to FreeDos. Jde o to, ze nikde nevidim tu moznost k
> zapnuti, byt by byla zakazana. Proste mi jen pise, ze je SMART
> podporovany, lec zakazany.
>
>    Mam zakladni desku od GigaByte K8VT800 rev. 2.0 a jeji BIOS neni
> zrovna privetivy k ruznym nastavenim, vetsinou chce vsechno delat
> automaticky a nebo vubec.

Viz:

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/FAQ_List.aspx?FAQID=387

Ale píšou tam jen o IDE disku, tak nevím jak pro SATA.

Je tam nejnovější BIOS? V mým BIOSu je to pod "standart features
setup" vedle tý kolonky, kde se nastavujou parametry harddisku na
"auto".

Taky je možný, že pod DOSem holt SMART fungovat nebude, jednak proto,
že to je SATA disk a druhak proto, že to je RAID řadič. Ve windows
SMART funguje?

Pavel Kadečka.