Re: +15V a -15Vstabilizátory s rozšířeným vstupním rozsahem

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Červen 28 12:35:55 CEST 2009

Tranzistor a zenerku bych doporučil taky. Když tam chce dát 78+79, je to
jeho problém, až mu to shoří, tak třeba změní názor na dobré rady:-)

PH

From: "Jakub Ladman" <ladmanj@volny.cz>
spolubydlící elektrotechnický polovzdělanec, živící se jako programátor se
snaží dobastlit audio zesilovač, který má rozdělaný od svých středoškolských
let.
Horší je že si do toho příliš nenechá kecat a některé moje rady šmahem
zavrhuje. Naštěstí když jsem ho já nepřesvědčil že konec postavený na max
+/-
40V nemůže napájet z 2x40VAC trafa ani přes stabilizátory, přesvědčilo ho
aukro, kde nějak extra levně koupil 2x27VAC.

Nicméně nějaký předzesilovač tam potřebuje +/- 15V a je potřeba něco co
zvládne na vstupu těch 36V plus nějakou rezervu, dejme tomu aspoň 50V.

Nenepadá Vás něco?
Doporučoval jsem mu řídit tranzistor zenerkou, ale je to dubová palice a
chce
tam radši místo toho dát napěťově přetížené 7815 a 7915.

Proud bude odhadem do 100mA, změřeno prý 30mA.