Zemnici pasek na stavbe?

Jiri Polasek jurp@volny.cz
Neděle Červen 21 17:40:45 CEST 2009

Ano nove se spojuje zemnic hromosvodovy a ochranny (PE).
Pro hromosvody norma doporucuje tycove zemnice.
Norma doporucuje nahodne zenice (provarena kovova vyztuz v beton. zakladech).
Vlozeny pasek je uz strojeny zemnic.
Uklada se pod izolacni vrstvu, 5 cm ode dna vykopu, tak aby byl oblit betonem.
U strojeneho se delka voli do 25m pri pude o rezistivite 500ohm/m
a do 50m pri rezistivite nad 500ohm/m.
Pri prechodu privodu do pudy musi byt chranen pasivni ochranou
(plast, antikoropaska,...) 30cm pod povrch a 20cm nad povrch.
Privod od zakladnoveho zemnice se musi pasivne chranit
- na prechodu z betonu do zemr nejmene 30 cm v betonu a 100 cm v zemi
- na prechodu z betonu na povrch nejmene 10 cm v betonu a 20 cm nad povrchem

Nemam tu vetu rad, ale: tato instalace by mela byt provedena podle projektu.
Uz tam by mela byt vypoctena orientacni delka dle typu pudy.
Dale se musi zohlednit blizkost  napr. trafostanice VVN, ustredny O2 apod.

JURP