kolik sigma je tolerance resistoru a referenci napeti?

dejfson dejfson@gmail.com
Pátek Červen 19 23:40:26 CEST 2009

ale nejde prece o to jestli zvolim lepsi odpory nebo ne. jde o to, jake je
rozlozeni odporu tech soucastek. z toho co rikal kolega Prichy plyne
naprosto jasne ze se _jedna_ o normalove rozlozeni ktere ma soucet stredni
hodnoty a standardni odchylky mereni vzdy v intervalu +-0.1%.

z toho take vyplyva, ze ackoliv vyrobene odpory maji normalove rozlozeni, v
mem pripade musim pouzit pravouhle rozlozeni protoze pravdepodobnost ze
stredni hodnota toho co koupim v ruznych vyrobnich varkach od ruznych
vyrobcu bude mit pravouhle rozlozeni.

tudiz kandidat na prepocet tolerance odporu na standardni odchylku je
stdev=tolerance/sqrt(3)

zkusim promerit 100 odporu 1k a udelat histogram.... (nekdy o vikendu)

bych to asi tak videl ....

---------- Forwarded message ----------
From: Jan Waclawek <konfera@efton.sk>
Date: 2009/6/19
Subject: Re: kolik sigma je tolerance resistoru a referenci napeti?
To: HW-news <hw-list@list.hw.cz>

ZIADNE SIGMA.

Tie odpory nie su nijako lepsie (ani horsie) nez udavana tolerancia. Mozu
byt, ale nie je na to nijaka zaruka; dufam, ze interne informacie od pana
kolegu Prichyho z hw-listu nepokladate za zaruku - nehovoriac o tom ze
neviete, ci tie odpory su robene prave tou babou ktoru pan kolega spominal.

Ak chcete lepsie odpory ako vyrobcom proklamovana tolerancia, tak si tie
odpory vymeriavajte sam; potom si svoju vlastnu sigmu (a aj pravdepodobnost
Vaseho omylu a nespravneho pouzitia) lahko zratate sam.

Cokolvek ine je falsovanie vypoctu.

wek