[OT] Zvedavy Google?

Milan B. milan@bastl.sk
Úterý Červen 9 18:01:59 CEST 2009

Dovolim si male zamyslenie na temu bezpecnosti ...

Zda sa mi az neuveritelne, s akou lahkovaznostou niekto (nemyslim tym
Vas osobne, ide o autorov webov vseobecne) spusta na svojich webovych
strankach cudzie skripty. Predsa ga.js je skript ulozeny na cudzom
servri, google ho moze kedykolvek zmenit a nikto netusi, kedy sa to stane.

Ak by som bol Vas zakaznik a mal od Vas web, tak by som sa spytal:
- urobili ste podrobnu analyzu toho skriptu, co presne robi, ake
informacie zbiera a ako s nimi naklada?
- ak aj ano, ako casto kontrolujete, ci sa ten skript zhoduje so
skriptom, na ktory ste urobili audit?
- ak ano, akym sposobom zablokujete zmeneny skript, aby sa nespustal az
do ukoncenia novej analyzy/auditu?
- pouzivate ten skript aj na strankach, ktore su pristupne len po
prihlaseni  a mozu obsahovat osobne alebo doverne informacie?
- ak ano, ako zabezpecite, aby skript neodosielal ziadne z tychto
osobnych alebo dovernych informacii, zobrazenych na stranke (v pripade
ze nemonitorujete zmenu skriptu, resp. nemate vyriesene jeho blokovanie)

Zajtra ma mozno napadnu dalsie ...

Napriklad www.mcu.cz - asi vsetci poznaju - spusta ga.js aj na stranke
nastaveni uzivatela, kde si clovek moze menit heslo ... mozem mat
istotu, ze jedneho dna google neziska moje nove heslo?

Aby bolo jasne, nemam nic proti zbieraniu statistik - pokial by ho
realizoval vyhradne prevadzkovatel stranky vlastnymi prostriedkami -
napriklad aplikacia obsahujuca podobnu funkcnost ako GA by bezala na
jeho vlsastnom servri. Vyhrady mam najma proti tomu, ze sa nahrava a
spusta neauditovany skript, ktory sa moze hocikedy zmenit a informacie
(nevieme ake) sa poskytuju tretej strane.

-m-