[OT] Zvedavy Google?

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Úterý Červen 9 17:21:02 CEST 2009

Jeste se k tomu tematu vratim - a nevadi vam, ze sluzby jako NaVrcholu nebo
TopList delaji temer presne to same, jako GA (jen s horsim vystupem)? A
mam-li brat teorii o Velkem bratrovi vazne, pak by se dalo predpokladat, ze
tyto sluzby budou ceskym velkym bratrum nepochybne daleko blizsi a
potencialne pro ceskeho klienta daleko nebezpecnejsi, o jednodussim
napojenim do prodeje cilene reklamy ci spambaze ani nemluve...

Samozrejme - pokud ma nekdo pocit, ze GA je prilis vlezly nastroj, pak prece
nikdo nikomu nebrani jednak jeho funkcnost ve svem oblibenem browseru
potlacit, druhak -pokud ma dojem, ze takto postizenych jedincu je vic-
vytvorit svou vlastni alternativu pro webdesignery, kde bude garantovat, ze
fakt zadnejm velkejm bratrum tahle data nedava. Par lidi se toho treba
chytne. Kdyz to bude udelane slusne, pak ziska desitky, pak stovky, pak
desetitisice klientu... A pak nejakeho dobraka napadne - a nepredava on data
velkym bratrum? Vzdyt jich ma tolik, to urcite neni v poradku! A zacne rvat.
A kdyz bude podobne urvanych vic... Pes jitrnicku sezral, ad zblblibitum.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw@prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, June 09, 2009 4:18 PM
Subject: Re: [OT] Zvedavy Google?

Ctu si tuhle debatu a tohle je jeden z nazoru, pod ktery se s chuti
podepisu...

Jako jeden z "oboru cinnosti" delam weby, GA mam nasazene na vsech bez
vyjimky a je to velmi prinosne, at uz odhalovanim ptakovin (jakoze se
uzivatel nedostane v rozumne dobe tam, kde ho chci mit), nebo prave onim
statistickym prehledem, co se tyka pouzivanych browseru, rozliseni a ruznych
webovych technologii (a -nejen- podle toho se samozrejme resi ruzne
"optimalizace" a browsery, ve kterych probiha nejake masivnejsi testovani).

K tomu zdrzovani: Kod GA se da (resp. ma) zasit az do paty stranky, tesne
pred ukoncovaci tag </body>, jinymi slovy - pokud mam rozumne napsanou
stranku, pak to znamena, ze na GA to doleze, az kdyz je vsechno ostatni
zobrazene, v tu chvili, poklud ma uzivatel vetsi latenci, mu nic nebrani
odkliknout se jinam. Jestli to ma nekdo zapsane v hlavicce, je pravda, ze to
muze zdrzovat - ale za to nemuze GA, ale tupej webdesigner.

Co se tyka sledovani a sbirani dat - nez prisel system GA, tak cloveku nejak
nezbejvalo, nez si na tohle psat vlastni knihovny a tezit data od uzivatele
po svem, neznaly se mohl celkem divit, co vsechno se da z PC vycucnout. GA
to sledovani zcela jiste neumoznil, jen vyuzil a zjednodusil jeho nasazeni -
a programatorum usetril spoustu casu a nervu, protoze dela hezke grafy pro
kravataky, ktere neni jinak uplne trivialni malovat a ktere kravataci
obvykle vyzaduji (i kdyz je jim to casto na nic).

Pavel Kutina