Re: OT - zase elektrocentrála :-)

Pátek Červenec 31 09:40:02 CEST 2009

Ten stirling se opravdu někde používá? Pokud jsem o tom někde čet, připadá
mi to jen jako taková fyzikální zajímavost. Pokud jsem to teda dobře
pochopil, přijde mi že čekat až se vzduch ve válci ochladí tak aby to mělo
energetický efekt, je dost pomalá záležitost.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, July 31, 2009 12:45 AM
Subject: Re: OT - zase elektrocentrála :-)

Před nějakým časem jsem nad podobnými věcmi bádal a závěr je cca tento:

- Klasický parní stroj má mizernou účinnost.
- Parní turbína, pokud nechcete alespoň desítky (raději stovky) MW, taky
(poptával jsem 0,5-1 MW a řekli mi, že by to mělo tak max 10 %).
- Ale s desítkami kW se vejdete do rozsahu Stirlingova stroje. Když
použijete nějakou sofistikovanější konstrukci s regenerátorem a budete mít
dobrý chladič, překonáte účinnosti běžných elektrocentrál. Jen rozměry jsou
krapet větší.

PH

From: "APA" <navrhpcb@gmail.com>
Co se tyka protikrizovych opatreni, no nevim, nebyl by lepsi parni
motor? Spalovat drivi pujde snad i ve 3ti svetove a vsechny elektrarny
jedou na paru, nespocital by nekdo, kolik dreva by padlo na hodinu
provozu?