OT - zase elektrocentrála :-)

Filip Kotoucek filip.kotoucek@mpmedia.cz
Pátek Červenec 31 09:26:56 CEST 2009

jenze takovy stirling je dost orisek
kdyz se proti tomu postavi parni stroj trosku slusne udelany s expansnim
rozvodem a trojim uzitim pary neni ta ucinnost tak spatna
viz napriklad Schmidtuv patent stroje na prehratou paru
je to v malych vykonech jedno z nejefektivnejsich vyuziti energie ze
spaleneho tuheho paliva
pricemz konstrukce parniho stroje neni az tak materialove a
technologicky narocna jako u stirlingova motoru

znacnou nevyhodu vsak vidim v potrebe kvalifikovaneho topice a dlouhe
doby roztapeni parniho kotle
bohuzel tato vec nelze automatizovat protoze to norma nepripousti