mereni energii v rodinnem domku

Rollfree rollfree@volny.cz
Úterý Červenec 14 13:59:25 CEST 2009

Ne, termostat kotle (tj. teplota vody) je funkcni.
Ten kotel proste funguje jako zdroj teple vody o konstantni teplote,
hlavice si pousteji podle nastavene teploty vetsi nebo mensi prutok
tehle konstantne teple vody.

Vypinani delam proto, ze nemam (zatim) rizene hlavice. Tak abych
snizil teplotu baraku na noc, proste vypnu kotel. Pro kratkodobe
vypnuti (pres den) necham kotel bezet a vypinam jenom cerpadlo
(tj. kotel si drzi stale nastavenou teplotu vody), pro delsi vypnuti (pres
noc) vypnu i kotel, takze voda zchladne.

Jak pise v dalsim prispevku pan Lysa, bylo by asi dobre, aby aspon
nekudy mohla voda trochu proudit. Ani ne kvuli kotli, ten ma tohle
osefovane. Ale aby cerpadlo melo co cerpat. I kdyz asi i cerpadlo na to
bude delane, ze by mu nemelo delat problem fungovat pri nulovem
prutoku. Navic pokud to trochu vyladite, tak asi nikdy nehrozi, ze
by se vsechny hlavice zcela zavrely.

Kdyz jsem se nastahoval, tak jsem potreboval rychle nejak vyresit
regulaci. Tak jsem si rekl, ze to provizorne necham spinat 2 relatka
(cerpadlo + kotel), ktera povesim sproste na LPT port na firewallu
(ktery stejne bezi stale, takze zadna spotreba navic). No a funguje
to tak prijemne, ze uz to tam mam 4 roky a jsem zcela spokojeny.
Casovani dela cron (na tom firewallu je Linux), jaksi z principu je
k tomu pristup po Internetu, takze muzu pri odjezdu na dovolenou
nastavit minimalni udrzovaci teplotu a pred prijezdem si zapnout
topeni atd.

Jinak pouzivani prostorovych termostatu ve vetsich objektech jsem
nikdy nepochopil. Nejak mi nejde do hlavy, jak zajistit tepelnou
pohodu a pritom usporny provoz tehdy, kdyz mam regulaci zavislou
na jednom (nebo nekolika malo) bodech v dome, kde je treba mnoho
nezavislych mistnosti. Snad jedina moznost by byla mit termostat
v kazde mistnostni a skrtit privody do kazde mistnosti nezavisle,
ale to uz jsme presne u termohlavice.

Pred touhle zimou se chystam upravit par termohlavic na moznost
programovani. Pro zacatek ne vsechny, ale jenom ty, kde je vhodne
omezit teplotu drive nez jinde (napr. kuchyn).
Jediny duvod, proc jsem to jeste neudelal je to, ze neumim vlezt
do termohlavic Heimayer, abych tam strcil par topnych odporu. ;-)

rollfree