[OT] Nikon D5000 + 18-55 VR ?

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Neděle Červenec 12 12:52:57 CEST 2009

Petr Hronek napsal(a):
> Ach jo...
> Možná jsem se upsal, ale myslím si, že jsem nepsal že musí být od Nikonu...
> Tamron 70-200/2,8  cca 17.000
> Sigma 70-200/2,8 cca 19.000
> Není to top, ale určitě lepší než dlohý seťák
> Když beru telekonvertor cca 6 - 12.000 a to sklo řekněme 9.000 pak ten
> rozdíl není tolik propastný. Navíc tahle skla měla docela pochvalné recenze.
> Pokud to chcete na "domácí" focení volil bych 18-200 jak tu někdo psal.

hmm na co je tenhle premiovy objektiv bez stabilizace? navic tohle sklo
je vzdy lahudka a aby to za neco stalo tak tady bych rozhodne si tech
50-60% priplatil - jsou spolehlivi lidi, co dovezou Nikona 70-200/2.8 za
cca 45kKc na fakturu - kupovat ho u Skody za 60k je nesmysl
rozhodne bych si radeji koupil ultralevne telo a k nemu znackovou
70-200vku nez Sigmu nebo Tamrona k lepsimu telu - pokud se budeme bavit
o tom, ze tazatel by zvazoval neco v tomhle rozsahu a za tyhle penize
jinak na TCcka na Sigmu/Tamrona 70-200 klidne zapomente - to ze jej tam
muzete nasadit je asi tak to jedine - kvalita klesne tristne dolu -
mnohem lepsi a zadarmo je udelat vyrez z fotky v PC

> Co člověk to jiný názor. 2.8 mi pomůže fotit bez blesku tam kde by rušil,

muzete fotit na 2.8 tam kde vam nevadi mala HO nikde jinde

> stejně tak mi dává menší hloubku ostrosti a plastičtější záběry. 2.8
> používám i u svateb chci li zdůraznit prostor - mám ostrou nevěstu s
> ženichem,
> ale páry před a za nimi jsou lehce neostré

no to jsou ty portrety o kterych jsem mluvil, nicmene to neznamena ze
bez F2.8 neudelate rozostrene pozadi - tohle je focene 18-200
http://www.cncnet.info/galery/fauna/cmelak.jpg

- je pravda, že se to dnes už moc
> nevidí mnoho "fotografů" s hloubkou ostrosti nepracuje
coze? krome beznych cvakalistu, kteri jedou na DSLR na rezim automat
neznam nikoho kdo s clonama nepracuje

Nicméně stejného
> výsledku lze dosáhnout i se sklem 2.8 ale nikdy naopak.
to snad zalezi na okolnostech za jakych podminek fotka vznika ne? treba
ohniskova vzdalenost, vzdalenost objektu atd. tohle je na clonu 5.6 a HO
je nekolik mm http://www.cncnet.info/galery/flora/jaternik.jpg

mozna nez tyhle reci by bylo lepsi kdyby tazatel napsal kolik ma
rozpocet a co s tim chce fotit - mozna z toho vyjde, ze ani DSLR
nepotrebuje nebo neni ochotnej pouzivat - treba proto ze samotna
70-200/2.8 vazi 1.4kg plus cca 500-800g telo a 300g blesk a tohle kdyz
bude nest na krku hodinu tak si bude nadavat proc si nekoupil nejaky
mene svetelny a presto kvalitni objektiv

RV

__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 4235 (20090711) __________

http://www.eset.cz