RE: Amatérský lineární pohon 200mm / 5N

Petr Simek psimek@jcu.cz
Sobota Červenec 11 16:53:19 CEST 2009

On Sat, 11 Jul 2009, Kručinský Ladislav wrote:

> [...]
> byl stěráček co se dával na okno u traktorů - taková malá škatule s
> převodovkou uvnitř, ten by možná šel upravit. A další problém u stěrače
> je, že je moc rychlý - já bych tu délku rád segmentoval na 16 dílků a to
> ten stěrač nezvládne, zkoušel jsem jeden a má moc velkou setrvačnost.
> Říkal jsem si udělat tyčku s dlouhým závitem, jenže musím nějak zachytit
> osové síly aniž by je zachycovalo ložisko motorku. A to už je mimo mé
> možnosti. Nebo udělat tyčku se dvěma závity - pravým do 1/2 a levým
> druhou půlku. Jenže nevím zda se dá sehnat levý závitník tak M5. A to

Normalne vemte M8 zavitovou tyc (nejlip nerezovou) z jedne strany to
spojte s nejakym motorem s prevodovkou z

      http://shop.fkt.cz/prevodovky+c4497/

z druhe strany lozisko. Musite to na neco pridelat a posuvnou matici
s tahlem taky nejak ubastlite. Pomale to bude dost kdyz tam bude ta
prevodovka - ta zaroven zaridi druhe ulozeni... Ta M8 zavitovka je
dost tuha aby tohle zvladla na 20ti cm.